Samenwerking activiteiten Jason<>KVU

Door de besturen van de KVU en Jason is een tijdje geleden afgesproken dat we op het gebied van activiteiten meer zullen gaan samenwerken. Een voorbeeld daarvan zijn de zwembadsessies die al een paar jaar door leden van Jason en KVU worden bezocht.

Maar ook op het gebied van tochten kan dat. Daarom stellen Jason en KVU hun tochten voor elkaar open.

Als je wilt zien welke tochten Jason organiseert kan je hier klikken. of hier voor de site van Jason

zwerven langs de werven - Utrecht
Zondag, 4. November 2018, 08:30 - 17:30

"zwerven langs de werven".

Voor de stadstocht is gekozen voor Utrecht. De tocht gaat door het mooie Utrechtse landschap van de slingerende Kromme Rijn richting het stadscentrum van Utrecht. We doen de Oudegracht en haar werven aan. De werven is een ingenieus systeem, dat werd bedacht in de Middeleeuwen, en geven vandaag de dag Utrecht haar bijzondere en gezellige karakter. Bij één van de werfkelder restaurants zullen wij pauzeren. Vervolgens gaat onze tocht via de Minstroom en de Zilveren Schaats naar het centrum. We duiken opnieuw de Oudegracht in voor een tweede rustpauze. Om vervolgens de Kromme Rijn op te gaan en terug te varen.

Overigens vanaf het water een échte aanrader zijn de lantaarnconsoles. Prachtig beeldhouwwerk in Belgische blauwe hardsteen. Vele kleine kunstwerken, vanaf de straat eigenlijk niet goed te zien. Totaal zijn het er 330 stuks beeldhouwwerken.

Er zijn twee opstapplaatsen, één voor een tochtlengte van 21 km en de ander met een tochtlengte van 14 km. Hierbij pikken de leden die gekozen hebben voor de 21 km de andere groep op en gezamenlijk varen we verder.

Het is November, het kan een fraaie dag zijn, maar ook guur en koud. Pas je kleding erop aan en vergeet niet je muts of cap en eventueel handschoenen / peddel moffen.

Naarmate het kouder wordt, bij regen en harde wind zul je jezelf warmer moeten kleden ofwel meer laagjes. Denk hierbij aan bijv. een thermohemd met lange mouwen, een fleece trui, anorak, een trainingsbroek. Op je hoofd een muts of capuchon en aan je voeten thermo sokken. Zijn de weersomstandigheden slecht en is er tevens sprake van een lage watertemperatuur (in het najaar) is een long-john aan te bevelen. En anders een extra set kleding meenemen voor het geval dat.....

Het plan voor de dag is:

• verzamelen om 08.30 uur bij de loods
  • vertrek om 09.00 uur, reistijd 1 uur.
  • start varen omstreeks 10.30 uur
  • in de stad zullen twee rustpauzes zijn, een restaurant aangedaan worden voor koffie etc.
  • terug in Uitgeest: ca. 17.30 uur

twee afstanden: 14 km of 21 km (graag vermelden bij aanmelding)

Uw begeleider: Theo