Pieperrace
Zondag, 7. April 2019, 07:45 - 17:00

Op zondag 7 april 2019 organiseert de Stichting Pieperrace Volendam voor de 35e keer de Pieperrace op het zuidelijke deel van het IJsselmeer voor de kust van het gastvrije Volendam. Dit jaarlijkse evenement is het begin van het vaarseizoen voor de bruine vloot. Volendamse pieperrace, zeilspektakel tjalken, klippers, etc.

Wij zitten in onze kajaks op de voorste rij.

Wij blijven in de Gouwzee, wat een enigszins beschut deel is van het Markermeer. Bij hardere wind blijven we langs de kust varen. Deze tocht is geschikt voor ervaren Alkmaardermeervaarders / beginnende zeekajakkers. Volledige uitrusting is noodzaak: lees onder het kopje downloads “uitrustingseisen zeetochten”. Het wachten op de vloot kan een tijdje duren. Kleed je dus warm aan.

Verzamelen Meldijk 7.45 uur en vertrek 8 uur naar Hemmeland (scouting) bij Monnikendam. Even opsteken op Marken, daarna in de richting van Volendam, strandje Edam voor de meegebrachte lunch, langs Volendam naar Hemmeland. Terug in Uitgeest rond 17 uur.

Lengte tocht 18 km

Verzamelen Meldijk 07.45 uur