BBQ + tocht
Zondag, 25. Augustus 2019, 09:30 - 20:00

BBQ:

De jaarlijkse barbecue van onze vereniging is vastgesteld op zondag 25 augustus, gezellig op ons pleintje voor de loods. De barbecue begint om 15.00 uur ’s middags.

De coverband van Robert Puper (Hoge Noot) is bereid gevonden om de levende muziek te verzorgen.

Onze kanovereniging is dit jaar 30 geworden: het is dus een jubileumuitgave met voor iedereen die komt een presentje om dit te vieren.

Wanneer je ook bij de BBQ wilt komen, meld je dan even op de activiteitenkalender. Vul daar ook in (in het vak voor de opmerkingen) of je mee wilt met één van beide tochten (er komt een wat langere die om 10 uur start en een kortere; nader bekend te maken), en, belangrijk: of je BBq-vlees, vis of vegetarisch wilt kopen. Wij gaan bestellen:

• Portie A: 2 spiezen plus een lapje vlees bij kwaliteitsslager van der Meer in Castricum;
  • Portie B: 3 spiezen met diverse vis van de Volendammer vishandel in Castricum;
  • Portie C: vegetarische hapjes voor op de BBQ;

En de salades, stokbrood e.d. worden door ons verzorgd.

De kosten voor de BBQ zijn 15 euro per persoon, waarbij inbegrepen zijn 3 consumptiebonnen voor drank, en het presentje voor het 30 jarig bestaan van de club. Kinderen tot 16 jaar mogen voor half geld, 7.50 euro dus. Uiteraard mag u meer drinken, maar dat is dan voor eigen rekening.

Er is wel een einddatum voor de aanmelding in verband met de inkoop. Op 18 augustus sluit de aanmeldingstermijn.

Barbecuetochten

We houden dit jaar twee tochten.

De lange tocht is 19 km en gaat over het Alkmaardermeer via  Akersloot en het Noordhollandskanaal naar de Noordermolen (tilletje). Hier pauzeren we.

Vervolgens varen we over de Mientsloot en het Kerkmeer richting Museumgemaal voor het tweede tilletje. Na een gezellig laag bruggetje komen we via het Limmergat weer op het Uitgeestermeer en gaan we richting loods.

De korte tocht is gericht op beginners en is 12 km. Als het lukt om het vervoer rond te krijgen gaan de deelnemers met hun kajaks per auto naar Akersloot. Daar voegen ze zich bij de vaarders van de lange tocht, die dan al een derde van hun traject in de armen hebben. (Als het vervoer niet rond komt, wordt er een alternatieve tocht georganiseerd van af de Meldijk.)

Voor alle deelnemers geldt dat we om 9.30 uur verzamelen op de Meldijk voor het gereed maken van de boten en de briefing.

Om 10.00 uur vertrekken de deelnemers aan de lange tocht naar Akersloot (aankomst 11.00 uur).

De deelnemers aan de korte tocht vertrekken om 10.15 uur per auto naar Akersloot zodat zij om 11.00 uur vaarklaar zijn.

We pauzeren bij de Noordermolen in het gras. Er zijn geen faciliteiten. Je zorgt zelf voor je zitmatje, lunchpakket en drinken.

De aanmelding voor de korte tocht sluit op zondag 18 augustus in verband met het regelen van het vervoer.

De deelnemers krijgen per email een bevestiging van hun aanmelding en het telefoonnummer van de tochtleiding.

afstand:               12 of 19 km;

voor wie:             voor beginners en voor vaarders die al wat kilometers/zeemijlen in de armen hebben;

wanneer:             zondag 25 augustus 2019

waar:                  vertrek en aankomst bij de loods

hoe laat:              aanwezig           09:30 uur

vertrek             10:00 of 10:15 uur