Algehele schoonmaak botenhuis 14 april 2019

schoonmaak

Voorjaarsschoonmaak

Op zaterdag 13 april is de jaarlijkse Grote Schoonmaak gehouden in ons clubhuis. Met acht vrijwilligers was het weer snel bekeken: ramen gelapt, vloeren gezogen en geschrobd, toiletten en douches spic & span, kasten opgeruimd en schoongemaakt, en zelfs alle clubboten van binnen en van buiten helemaal gesopt.

We begonnen zoals afgesproken om tien uur met een korte briefing van Tiny en koffie/ thee met iets lekkers erbij. Daarna ging iedereen in gecoördineerde actie aan de slag. De boten die op de vloer liggen werden naar buiten gedragen zodat in alle hoeken en gaten stof en vuil kon worden verwijderd, emmers met sop werden heen en weer gesjouwd en al snel rook het hele gebouw naar Andy en Jif. De stemming was opperbest en buiten wapperden de vlaggen vrolijk in het lentezonnetje.

Het is inmiddels wel een traditie te noemen dat de meeste werkers na afloop graag nog even blijven zitten voor een broodje en wat te drinken, door de KVU ter beschikking gesteld als blijk van waardering.

En zo kon het gebeuren dat rond de klok van één uur de vlaggen alweer naar binnen werden gebracht en iedereen tevreden huiswaarts ging.

Hartelijk dank, Marjan,Tiny, René, Gilbert, Justus, Anja en Paul.

De loodsbeheerder

Het KVU-jaarverslag van activiteiten in 2018

Een onderdeel van de ALV is een verslag van wat de vereniging het afgelopen jaar 2018 aan activiteiten heeft georganiseerd.

Theo maakt daar, als activiteiten-coördianator, sinds een paar jaar een prachtige voorstelling van. Daarom nu, als eerste keer, deze voorstelling in de vorm van een film op de site:

De ALV op 13 februari 2019

Zoals je kunt zien hadden we een goede opkomst op de ALV: ca. 35 leden. Het bestuur was er tevreden mee.

Klik op de foto om alle foto's te bekijken.

ALV

Behalve de bestuurlijke zakken en de verslagen over het afgelopen jaar hadden we ook de toekenning van de titel "de KVU-er van het jaar".

Dit jaar was dat Anoushka.

Anoushka is KVU-er van het jaar 2018 geworden omdat zij al jaren KVU-ers de zee in trok wanneer windguru enthousiast deed over swell en golfhoogten. Het was een vrijblijvende activiteit die een extra dimensie opleverde voor het kajakken bij KVU. Het staat hier in de verleden tijd omdat er een kink in de kabel is gekomen: de brandingbootjes liggen nu hoog en droog in Uitgeest.

En toch: we gaan hiermee door. De drempel is wat hoger geworden, maar het is een activiteit die té leuk is en zeekajakkers té veel oplevert om niet meer te doen. Zorg dat je op de maillijst van Anoushka komt, en ineens is het weer zover: knoop in de maag, adrenaline, windkracht 6: we gaan!

KVU-er

En de bijbehorende toespraak:

Anoushka, het bestuur hoefde er niet lang over na te denken wie de KVU-er van het jaar 2018 zou worden. Afgelopen oktober is een eind gekomen aan een hele spannende activiteit. Voor mij gold dat wel, want ik ben niet van nature een held in het water.

Een paar jaar geleden op een tocht terug uit Schiermonnikoog met windkracht 5 schuin achter zag ik al hoeveel plezier je aan kajakken zou hebben als je het maar kón. Want direct toen de golven hoog genoeg waren vlogen Jan Zaal en Anoushka als cowboys op wilde paarden van mij weg. Ze gingen 3x zo hard en hadden er vreselijk veel lol in. Toen zag ik de waarde van het brandingkajakken, want je gaat je lekker vrij voelen in je kajak.

Volgens mij kijk jij dagelijks op windguru en je besluit een dag van tevoren weer een whatsappje te sturen: ik heb er zin in, wie gaat er mee?

Je hebt dit een jaar of 10 gedaan geloof ik, en er werden vroeger veel gekke dingen gedaan, want jullie gingen in weer en wind, op woensdagavonden.

Maar nu is de drempel wat hoger. De kajaks liggen in de loods in Uitgeest, en je hebt een auto nodig.

Deze prijs komt je toe. Het is een waardering voor het trekken van deze activiteit. Het is ook een aansporing. Voor de zeevaarders in onze club is het een manier om te oefenen met omslaande golven en surfen.

Ik hoop dat wij een slimme manier vinden om door te gaan met brandingkajakken. En ik hoop zeker dat jij daar dan bij bent, ondanks het probleem met je been. We sleuren je er wel heen.

Peter.