Tocht door Utrecht - 4 nov 2018

Klik op de foto voor de gehele serie foto's

foto's door Alex, Jolanda, Mary en diverse Whatsapp-peddelaars

Het was best vroeg opstaan voor een zondagochtend maar met een mooie zonsopgang beloofde het een mooie dag te worden.

Om 8:30 was het al gezellig druk bij de vereniging, iedereen druk in de weer met de kano’s en toebehoren. Hier en daar werd er gedubbelchecked of alles wel goed vast zat aan de auto. De route werd nog even doorgenomen, tomtoms ingesteld….we waren er klaar voor!

En om 9 uur precies reden we met zijn 17-en weg. Een hele stoet zo met 9 auto’s. Al snel was het geen stoet meer vanwege de stoplichten, verschillende routes en rijgedrag. Voor ons wel handig dat er een auto achter ons bleef rijden. Want links is toch echt links. In de auto nog genoten van het eerste kerstliedje op de radio.

Na een uurtje kwamen we aan bij het theehuis. Hier hebben we ons omgekleed en onder een bak koffie verzorgde Theo de briefing.

Vijf van ons deden de korte route van 15 km, de rest ging voor de 21 km. Dit betekende dat het vijftal met de auto’s een stukje verder reden en naast de kanoverhuur te water zouden gaan. De rest zou bij het theehuis te water gaan.

Dit was perfect uitgezocht door Theo, want toen we alle vijf netjes in onze kano’s zaten kwam de groep er al aan.

En daar ging dan die mooie optocht door het water, 17 kano’s  gleden langs de mooie natuur van Utrecht, groene, gele en rode bladeren aan de bomen.  Prachtig weer en het werd zelfs wat warmer omdat het zonnetje regelmatig even scheen.
Wat een ontzettende mooie omgeving, de huizen, parkjes, natuur en zelfs de bruggen, net een soort van sprookje om doorheen te varen. Zoveel bezienswaardigheden vanaf het water, dat wat je normaal nooit ziet als je lopend bent. Zelf leken wij ook wel bezienswaardig, er werden veel foto’s vanaf de bruggen en kades van ons gemaakt en we werden enthousiast toegezwaaid.

Hoewel we tijdens de eerste pauze niet zo hartelijk ontvangen werden op de kade(achteraf bleek je hier niet te mogen aanleggen) werden we de tweede pauze hartelijk ontvangen door de Italiaan. Helaas bleek hij geen appeltaart meer te hebben maar nog wel veel ander lekkers.

Hierna begonnen we aan de terugweg. Dit keer tegen de stroom in. De ganzen keken wel wat vreemd naar ons maar lieten ons met rust. De roeiers knikte vriendelijk. Het was erg leuk om het gejuich van de mensen in het voetbal stadion te horen. Het was wel duidelijk …ohhhhh…een bijna doelpunt. En…DOELPUNT!!!

3 – 0 hebben ze uiteindelijk gewonnen van Ado Den Haag

De 15 km club was alweer op hun eindbestemming. De kano’s weer op de auto’s, omkleden en we sprongen weer in de auto. Net 5 minuten te laat want het stadion liep net leeg.  Na een andere route gekozen te hebben wisten we toch nog uit de grootste drukte te blijven.

De rest moest nog even een stukje van 3,5 km varen. Maar dat was geen probleem het zonnetje was er nog steeds. We spraken af dat we elkaar weer zouden treffen bij de loods.

Gezien de reacties op de app is het wel duidelijk dat iedereen erg heeft genoten van deze dag.

Namens ons allemaal, Dank je Theo voor deze leuke dag!

Jolanda & Rianne